27.8.2014

Epämukavuusalueella

Kuten kerroin aikaisemmassa tekstissä, aloitin heinäkuussa sukkia jotka eivät edenneet. Nyt tein ne valmiiksi, omat kesäsukkani, hitusen myöhässä... No, onpahan ensi kesäksi ohuet sukkaset. Rikoin rajojani ja poikkesin seiskaveikasta, lankana toimi Hjertegarnin camouflage. Selvennykseksi siis, että oon ostanut tän langan jo ennenkuin Novitan viidakkolangat tuli kauppoihin, muutenhan olisin tietenkin ostanut sitä seiskaveikan camolankaa! Heh. Tämä hjertegarn oli oikein mukava tuttavuus, aivan j-ä-r-j-e-t-t-ö-m-ä-n ohutta, mutta tosi joutuisaa neulottavaa ja aivan ihanan tuntuinen jalassa. Ehkä alan pikkuhiljaa pääsemään ohuiden lankojen inhostani eroon. 

Siinä mielessä nämä valmistui ajankohtaiseen aikaan, onhan metsästyskausi juuri alkanut. Näillä keleillä nämä sukat vielä menee metsällä, mutta talvipakkasilla mun varpaat kyllä jäätyisi irti. Mulla on kohta niin paljon villasukkia, että joudun pyhittää niille oman laatikon, mutta toisaalta kun mä käytän niitä aina, niin pitäähän niitä ollakkin. Mä kuulun niihin onnellisiin joita villasukat ei kutita, ja pidän niitä aina paljaalla iholla. Jos laittaisin sinne sukan alle niin varpaat hikoais. 

Villasukkien viimeistely jakaa mielipiteitä. Mun tyylini on höyryttää kaikki valmiit neuleet, muuten ne jää jotenkin keskeneräiseksi. Vaikka nämäkin sukat menivät heti mun jalkaan, höyrytin ne kuitenkin. Neuleesta tulee niin tasainen ja siisti. Toiset väittää että villasukat prässäytyy jalassa mutta mä en usko siihen. Tyylejäkin on monia, joku upottaa neuleen kylmään veteen toviksi, ja asettelee sitten kuivamaan. Toinen menee kuumaan suihkuun ja ottaa neuleen sinne höyrystymään. Minä kastelen harson läpimäräksi, asetan neuleen sinne alle suoraksi ja sitten silitysraudalla aivan höyhenenkevyesti painan päältä. 




Mun mielestä näissä on hurja ero. Alempi on siis jo käsitelty, ja ylemmän asettelin niin suoraksi kuin sain. Onhan se tosi erinäköinen!






Valmiit sukat kuvasin pimeässä ja sateisessa syysillassa ulkosalla, kastelin samalla itseni, sukkani ja kamerani. 


Lanka: Hjertegarn camouflage
Puikot: 3mm pyörö
Koko: 39
Malli: Perussukka, silmukoita 14/puikko.


-Nina-


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti tuo hyvän mielen, kiitos niistä.